lördag 11 maj 2013

7.5 kg packning och en spänd tjej.


Igår packade jag klart allt, vilket innebär att det är idag jag är påväg. Ska flyga från Malmö, så ska snart åka in till stan och sätta mig på tåget. Kollat igenom min to-do-list ett antal gånger vid det här laget och allt som fattas nu är en dusch.

Hur fåfängt det än må låta så kommer det kännas konstigt att gå runt en hel månad utan smink, smycken och normala kläder. Eftersom jag aldrig varit en sporttjej som känt mig bekväm i sportkläder blir det en ännu större utmaning. Joggingskor, vandrarkängor, keps och löpartights kommer vara min vardag ett tag framöver.

Packlistan då? Vad behöver man egentligen? Har läst igenom ett antal bloggar, hemsidor och forum. Kontentan av allt jag läst är- ta med dig så lite som möjligt! Satsa på en lätt packning och komplettera hellre längs vägen. Tvättmöjligheter kommer finnas nästan varje dag på härbärgena. Har alltså ungefär 2 par ombyten+ extra om jag inte kan tvätta den dagen.

Att ta hand om sina fötter kommer bli ytterst viktigt nu. Ett litet sår kan leda till en blodförgiftning. Compeed, sårtvätt, plåster, tejp, fotkräm, fotfil, nagelklipp och lindor finns alltså med i apoteket som mina bästa vänner. Vid rasterna är det viktigt att ta av sig skor/ kängor och strumpor och lufta fötterna. Eventuellt byta strumpor också.

Igår fixade jag de sista sakerna på stan. Magnesium att ta för att undvika muskelkramper pga saltbrist. Funktionsstrumpor (bomull blir svettigt!). Ett reselakan, ultralätt. Solkräm 30.

När jag kommer hem kommer jag blogga hela min packlista med en kompletterande: detta skulle jag haft med mig från början samt: detta var onödigt för mig!

Nu ska jag hoppa in i duschen, klä på mig och knäppa igen ryggsäcken. Hej så länge!

1 kommentar:

  1. Stort lycka till! skrev till dig när din syster länkade till denna sidan men jag tror kommentaren kom bort. Den här vandringen skulle jag också vilja göra, är själv från Blekinge och kommer att följa dig här. Kram!

    SvaraRadera