måndag 13 maj 2013

vidare mot norr!

Hejdå, Barca!
Sitter och skriver på telefonen med ett ganska långsamt internet, så det blir inget långt eller välordnat inlägg det här. Är själv väldigt stolt över hur bra jag lyckats orientera mig i denna staden, trots ett kaos av människor och sneda gator. Gick till Barcelona Sants (inte den lilla tågstationen) efter att ha checkat ut från vandrarhemmet. Kan för övrigt rekommenderas starkt. För lite över en hundring får du ett fräscht vandrarhem med bra duschar, okej säng, centralt läge och frukost! 

Hade gärna velat ge Barcelona mer än en och en halv dag. Men samtidigt vill jag komma igång med vandringen. Här finns så mycket att se och uppleva så jag kommer ändå åka hit igen. 

Har redan haft många bra och fina möten med människor. Samtidigt är det en otrolig frihetskänsla att vara här själv och helt bestämma när och hur jag ska resa, vad jag ska göra, vad jag ska äta och allt. Det är speciellt att resa själv och är en helt annorlunda upplevelse jämfört med att resa med någon annan. Två olika saker helt enkelt, men båda fantastiska. 

Är inte helt nöjd med kvinnosynen lite här och där i denna staden. Svettig, utan smink och med sportkläder och joggingskor känner man sig varken guapa eller något annat. Nej ni gubbar. Vet inte vem
Som skulle stanna och prata med någon som ropar efter en med sexuella antydelser. 

Men än är man säker. Note to mamma: drack inte glaset med Sangria som en random 50+ svensk man ville ge mig. Tackade inte heller ja till hans paella-förslag. 

Annars. Tack Barcelona för fin musik, god mat och dricka, bra människor, härlig miljö och go stämning. Dansar gärna salsa på Barceloneta nästa gång också!

Nu: Tåg till Burgos om en timme. Framme 19:43 ikväll. Nu får vi se vad norra Spanien har att bjuda. Längtar efter jamon. Oj oj oj.

Adios!

2 kommentarer:

  1. Sååå spännande. Att resa själv är fantastiskt. Det ger så många fler möten än när man reser tillsammans med någon annan.

    Tänk, jag har inte varit tillbaka i Barcelona sedan jag pluggade där. Jag har ju en grej för mig att jag ogärna åker tillbaka till gamla resmål. Det finns ju så många nya! Kanske får tänka över det där. Barcelona är ju ändå riktigt bra. Kram och ta hand om dig "GUAPA"!

    SvaraRadera
  2. Jag har fortfarande Barcelona kvar att upptäcka! Härligt att du har det bra. Kram!

    SvaraRadera