tisdag 21 maj 2013

En mil efter Leon, ensam igen- men öppen för möten, alltid

Så.
Eftersom jag inte har haft lust eller riktigt funnit tid för att skriva något här så har det inte blivit av. Idag är första dagen sedan första kvällen på Caminon som jag är utan mina nyfunna vänner från Kalifornien. 

Det känns lite tomt, eftersom att jag är så van vid att ha dem omkring mig. Dock så har jag vänner för livet efter veckan tillsammans med dem. Fantastiska människor. 

I Söndags anlände vi till Leon. Kände av mitt knä riktigt mycket då och tog därför en vilodag i Leon igår. Idag har jag bara gått 1 mil, till ett samhälle utanför Leon (El virgen del Camino.)

Jag vet inte hur jag ska kunna skriva allt jag upplevt. Just nu kommer det inte ut som jag vill riktigt. Jag kanske måste ge det mer tid? Allt det praktiska känns så oviktigt nu. Som hur långt jag går varje dag och vilken mat jag äter. Det som är mest spännande just nu är de tankar jag har och den inspiration jag får, varje dag. 

Det kanske låter konstigt, men jag ser små tecken överallt. Det kan kanske vara ett resultat av att mina sinnen är vidöppna. Jag vet inte. Men många av er där hemma, är med mig här på olika sätt även om ni inte vet det. Saker kommer till mig på Caminon. Saker jag inte visste att jag behövde och saker jag visste att jag sökte. Det är så lustigt hur det fungerar. 

Människorna jag möter verkar alla vara en del av ett stort nät. Ingen är skild från den andre. Alla mina möten samverkar till att förändra mig på olika sätt. Jag är om möjligt, mer känslosam än någonsin hemma. Jag kan börja gråta utan vidare, för att jag hör en historia som berör mig mycket, eller skratta med en nyfunnen vän. 

Jag hoppas att jag kan skriva mer snart. Just nu måste jag ge det tid. Imorgon ska jag gå 2.5 mil tänkte jag. Ska bli 18 grader (för en gångs skull). Den spanska solen har tydligen flytt till norra Sverige. 

Hasta luego, hombres!

1 kommentar:

  1. Det är väl det där att vara öppen för allt som gör att människor väljer att gå sina pilgrimsfärder. Fint att du har det bra! Kram.

    SvaraRadera