tisdag 14 maj 2013

Burgos

nu måste jag egentligen börja vandra, men ger er en snabb update. Klockan är 10.oo och jag är redo efter en natt i Burgos! 
vet inte hur det kommer se ut med
Internet framöver- så om jag inte skriver på ett par dagar så kommer updates komma i efterhand.

Igårkväll runt 20 kom jag till Burgos tågstation. Hade ingen karta, men stationen verkade ligga i utkanten. Följde min instinkt och började gå mot det jag trodde var mitten av staden. Hade inte
Fixat sovplats så det var prio 2 efter mat. Hittade en liten bar och åt tapas. Oj oj. Denna månaden ska jag äta exakt så mycket tapas som jag vill! Började prata med kvinnan i baren (som
Inte kunde ett ord engelska). Jättebra att tvingas prata spanska, då
Kan jag mer än jag tror. Var en local på baren som gick hem till
Sig och hämtade en pilgrimskarta över området till mig. Därefter fick jag namnet på ett hostel. 350:- jättefint rum. Som standard 3* hemma i Sverige skulle jag tro. Sista gången jag sov i eget rum med egen dusch på en månad.

Well. Solkräm på, skorna snörande och väskan ompackad. Har tappat bort hörlurarna men det ser jag som ett tecken då jag tänkte när jag for hit- jag måste börja lyssna mer på
Mina egna tankar och inte blockera dem med andras tankar
I form av musik. Så, utan hörlurar börjar nu äventyret. Kan inte lägga upp några bilder från telefonen tyvärr. 

Har ingen aning vart leden går i stan. Men drar till
Katedralen och frågar efter hjälp där. Måste också ha ett pilgrimspass. Om man inget frågar får man inget veta!

Hasta luego!

2 kommentarer: